A BFK két fontos állomás – Veresegyház és Őrbottyán – esetében három-három építészirodától (Studio Kraft, Paragram, Sporaarchitects) kért koncepcionális javaslatokat, amelyek alapján a vonal építészeti arculata meghatározható. A terveket mindkét városban egyeztettük az önkormányzattal polgármesteri és főépítészi szinten, ezúton is köszönjük mindannyiuknak a projekt támogatását és javaslataikat! Véleményeiket beépítve dolgozunk tovább, és választjuk ki rövidesen a továbbtervezés irányait.
Fontos tehát, hogy az itt bemutatott látványtervek még koncepcionális szintűek, semmiképp sem véglegesek.
A két város terveit mintának is szánjuk, a célunk, hogy az egész vonalon egységes stílusban újuljon meg az összes állomás és környezete.
A Budapest–Veresegyház–Vác vasútvonal átfogó megújításának tervezéséről a Kormány 2021-ben döntött, a tervezést a BFK végzi. A cél világos: óránként 4 vonat induljon Őrbottyántól Budapest felé, Veresegyháztól pedig (váltakozó megállási renddel, részben gyorsított vonatokkal) összesen óránként 6 vonat tartson a főváros felé csúcsidőben. Ehhez az kell, hogy szakaszosan kiépüljön a második vágány és minden állomás megújuljon, bővüljön a parkolási és kerékpártárolási kapacitás. A tervek 2023-ban készülnek el, ezután kezdődhet építkezés.
Mindkét városban hasonlóak voltak a kérések, elsősorban az állomási előtér rendezése, illesztése a település meglévő szerkezetébe volt a fókuszban. Veresegyházon több mint 110 éve kifejezetten nagy felvételi épület készült, hiszen akkor még elágazó állomás volt itt Gödöllő felé. Ennek felújítását a MÁV a nagyprojekttől függetlenül, már azt megelőzően is tervezi, a két beruházást természetesen összehangoljuk. A nagy állomásépület lehetővé teszi, hogy az épületen kívül viszont ne igazán legyen szükség más építményekre. Az állomás mindkét oldalán tervezzük a P+R kapacitás bővítését, és természetesen kellő méretű B+R kerékpártároló is készül. Őrbottyán állomás helyzete is kedvező, központi, az állomás térsége alkalmas a városközponti logikájú fejlesztésre.
A három építésziroda eltérő stílusú koncepcióterveket vázolt mindkét városnál. A Sporaarchitects vagány, bátor elképzeléseket hozott, Veresegyháznál a perontető például szinte körülöleli a felvételi épületet. A Kraft tervei letisztultak, a német nyelvterület állomásait idézik. A Paragram síktetős, minimalista elképzelései egy decens, visszafogott formavilágot jelenítenek meg.
Rákospalota-Újpest állomásról szintén készültek hasonló koncepciótervek.
Az oldalon történő látogatása során cookie-kat (”sütiket”) használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát.